Mediální prezentace školy po dobu karantény


Pozitivní mediální výstupy o vaší škole rozšiřují její povědomí a dobré jméno. A to platí bez výjimky také po dobu karantény. Z hlediska mediální prezentace školy je v současné situaci důležité přemýšlet nad sděleními, která mají přesah a mohou vzbudit mediální pozornost.


Aleš Durďák
před 14 dny - 27.03.2020




Distanční studium

Aktuálně nejzajímavějším tématem posledních dní v oblasti školství je pro novináře prezentace online výuky. V ten moment měly výhodu všechny školy zabývající se distančním studiem. Měly náskok v tom, jak online výuku prezentovat na základě svých letitých zkušeností. To byl také případ školy v Březové, která je na distanční výuku zaměřena. O její činnost se zajímala Česká televize, následně vznikla reportáž v pořadu Události v regionech.

Tip: Shromažďujte své poznatky, spojené s distanční formou studia. Dělte se o své zkušenosti formou článků či statusů na sociálních sítích, pokuste se přinášet nové a neotřelé pohledy či názory na tuto problematiku.


Činnost absolventů

U školy v Březové, která na sebe umí přitahovat pozornost, se ještě zastavme. Zájem médií vzbudil bývalý absolvent školy, úspěšný fotbalový reprezentant Michal Sadílek, který věnoval půl milionu korun na boj s koronavirem. O této jeho aktivitě informovala řada významných tuzemských médií jako Sport.cz, iRozhlas.cz, iDnes.cz. Škola tuto informaci prezentovala jako činnost jednoho ze svých bývalých absolventů, o jejichž úspěších informuje průběžně.

Tip: Průběžně monitorujte činnost vašich absolventů. V případě pozitivního mediálního výstupu jej neváhejte prezentovat na sociálních sítích vaší školy. Děláte tak dobrou reklamu vašemu obsolventovi a současně i vaší škole.


Zamyšlení ředitelů škol

Současná situace ve škole je bezprecedentní. Proto je pro novináře zajímavé zjišťovat průběžné poznatky od ředitelů škol. Mělo by se však jednat o konkrétní zkušenosti, které budou pro čtenáře podnětné. Roman Ziegler, ředitel ZŠ Vítězslava Nezvala, tak dostal mediální prostor v podobě článku na serveru idnes.cz

Tip: Jste-li ředitel nebo také kantor, založte si blog a pište o svých zkušenostech spojených s výukou po dobu karantény. Následně jej sdílejte na sociálních sítích, abyste získali co největší dosah. Budou-li vaše podněty zajímavé, mohou tímto obsahem oslovit také novináře.

Závěrem

Téma činnosti školy v době karantény je mediálně nesmírně zajímavé téma. Vy jako škola můžete vzbudit mediální zájem právě tím, že poskytnete svůj pohled na danou problematiku. Vaše pohledy na věc či praktická zkušenost, o kterou se můžete podělit s ostatními, jsou právě těmi tématy, které mohou vzbudit zájem novinářů. Snažte se být agilní v psaní tiskových zpráv, článků nebo zkuste natočit video. Každá z těchto aktivit může potenciálně vzbudit zájem čtenářů či diváků, následně také novinářů, kteří se vám ozvou právě na základě takového příspěvku. 

Autor článku

Aleš Durďák

Věnuji se školící, poradenské a publikační činnosti. Jsem držitel akreditovaného programu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) a autorem knihy Jak prezentovat školu v médiích a na sociálních sítích. Se školami spolupracuji z hlediska jejich propagace a public relations. Školy se mi nejčastěji ozývají, potřebují-li pomoci s náborem. Mou nejsilnější stránkou je využití sociálních sítí pro potřeby školy a mediální prezentace školy.

V čem Vám mohu pomoci:

  • Revize stávajících sociálních sítí školy 
  • Co vkládat na sociální sítě po dobu karantény a mimo ni
  • Jak zapojit kantory a žáky do propagace školy
  • Revize webových stránek školy

Školení on-line:

Tel.: +420 776 167 274
E-mail: ales.durdak@gmail.com
Skype: aleszek3



Diskuse k článku

Další články z rubriky

Využití Instagramu po pro školy po dobu karantény, ale také po ní

Využití Instagramu po pro školy po dobu karantény, ale také po ní

Sociální sítě jsou skvělým komunikačním nástrojem, který školám pomáhá prezentovat její činnost navenek. Je potřeba si říci, že každá sociální síť je něčím specifická a…

Marketing školy po dobu karantény

Marketing školy po dobu karantény

„Špatné dny jsou tu od toho, aby daly příležitost jiným dnům stát se lepšími.“ To platí o současné situaci beze zbytku. Hledáte-li příležitosti, na které vám v…


© 2020 upschool.cz - netradiční a inovativní pohledy na české školství